Poziom omega 3 w komórce #o4

  • Autor posta:
  • Kategoria posta:Suplementy
  • Czas czytania:5 mins read

Właściwy poziom omega 3 w komórce oraz odpowiedni stosunek kwasów omega 3 i omega 6  jest ważnym elementem prawidłowo funkcjonującej komórki. Od tego jak funkcjonuje pojedyncza komórka, zależy kondycja całego organizmu. Zasada jest prosta. Chora komórka to chory cały organizm. Zmiany zaczynają się na poziomie komórkowym, a później przechodzą dalej.

Poziom omega 3 w komórce niższy, niż się spodziewałem.

Wyniki moich testów, które zobaczyłem, otworzyły mi oczy i dały dużo do myślenia. Poniżej moje wyniki, na poziom kwasów omega 3 w komórce. Wcześniej już pisałem o równowadze kwasów. Czyli mamy tu do czynienia z dwoma wskaźnikami:
– (1) Równowagą kwasów omega 3 do omega 6 oraz
– (2) Poziomem kwasów omega 3 w komórce.

Zły poziom omega 3 w komórce
Zły poziom omega 3 w komórce

 

Jeśli twój wskaźnik omega-3 jest niższy niż 8%, powinieneś zwiększyć ilość tłuszczu rybnego w swojej diecie, ponieważ wskaźnik ma osiągnąć poziom omega 3 ponad 8%.

Wyniki zaniepokoiły mnie do tego stopnia, że postanowiłem coś z tym zrobić. Uświadomiłem sobie, że mój sposób odżywiania, jest daleko od optymalnego i wymaga poprawienia. Zmiany trzeba wprowadzić od zaraz, ponieważ czekanie na cud mija się z celem. Przestałem żyć złudzeniami, że coś samo się zrobi, coś samo się naprawi.

Dodatkowa suplementacja kwasami omega 3 jest rozwiązaniem najlepszym i najtańszym, przynajmniej w okresie dochodzenia do optymalnej formy odżywiania. Mnóstwo osób przecież nie stosuje dodatkowej suplementacji kwasami omega 3 i jakoś żyje. Nie jestem lekarzem, ale widzę, co się dzieje, jak często ludzie chorują. Postanowiłem nie patrzeć jak myśli większość. Oczywiście znam wiele osób, które przechodzą do porządku dziennego, nic nie robiąc. Mówią sobie, jakoś to będzie. A „JAKOŚ” oznacza byle jak.

Nikt nie zadba o moje zdrowie lepiej niż ja sam.

Nikt nie zadba o moje zdrowie lepiej, jak ja sam – taka maksyma mi przyświeca i postanowiłem się jej trzymać. Sam przecież wiem, jak się czuję.  Zastanowiło mnie to, jaki miałem pierwotny poziom tych kwasów w komórce przed stosowaniem suplementacji? Od jakiegoś czasu przecież stosowałem suplementację, o czym pisałem w #Omega3(1) – moje doświadczenia z omega 3.

Nie będę się wypowiadał na temat zdrowego sposobu odżywiania, gdyż moja wiedza jest na obecną chwilę zbyt mała. (Stan na dzień – 20.10.2018 r.) Wydawało mi się, że prowadzę zdrowy trybu życia, przede wszystkim dlatego, że dobrze się odżywiam, trenuję i uzupełniam niedobory, stosując suplementację. A tu niespodzianka, mój organizm był w takiej kondycji, jakiej bym sobie życzył. Zdrowie pogarsza się stopniowo, każdego dnia, na co zazwyczaj nie zwracamy uwagi. Dopiero jak coś boli, wiemy, że coś się dzieje.

Co oznacza taki niski poziom kwasów omega 3?

Niski poziom omega 3 w komórce oznacza, że organizm jest zablokowany i ma bardzo słabe możliwości przyswajania wartości odżywczych, już nie wspominając o suplementacji, która w takim stanie jest raczej bez sensu lub działa w bardzo małym stopniu. Poza tym taki stan to najlepsza droga do większości chorób cywilizacyjnych. To badanie informuje nas o nieprawidłowościach w optymalnym funkcjonowaniu organizmu na poziomie komórkowym, jeszcze zanim wystąpią widoczne objawy zewnętrzne.

Powyższa analiza dotyczy poziomu kwasów omega-3 występujących w błonie komórkowej czerwonych krwinek.

(Analiza zrobiona na podstawie opisu wyników testów)
Najpowszechniej występującymi kwasami tłuszczowymi są kwas dokozaheksaenowy (DHA) oraz kwas eikozapentaenow (EPA). Zawartość tych dwóch typów kwasów tłuszczowych w odniesieniu do wszystkich kwasów tłuszczowych występujących w błonie komórkowej czerwonych krwinek, wyrażona jest w procentach, jest określana przez jako Poziom Omega 3.

Mierzenie Poziomu Omega-3 jest dobrym sposobem na sprawdzenie, czy odżywiamy się we właściwy sposób i czy w naszej diecie znajdują się odpowiednie ilości kwasów tłuszczowych omega-3. Poziom Omega-3 niższy niż 4 wiąże się ze zwiększonym ryzykiem rozwoju chorób układu krążenia. Oto interpretacja wyników badań poziomu kwasów omega-3 stosowany przez firmę VITAS, w której wykonywane były badania

Poziom omega 3, jaki powinien być.

  1. Poziom omega 3 zazwyczaj oscyluje pomiędzy 0 a 12%. Wskaźnik niższy niż 4% wiąże się z większym ryzykiem wystąpienia chorób kardiologicznych w porównaniu do wskaźnika większego niż 8%. Przy wartościach pomiędzy 4 a 8%, ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia może być zminimalizowane dzięki przyjmowaniu kwasów tłuszczowych omega-3 pochodzenia morskiego, które podwyższą wskaźnik. Wartości powyżej 8% wiążą się z najmniejszym ryzykiem wystąpienia chorób kardiologicznych
  • Jeśli twój wskaźnik omega-3 oscyluje w granicach 0 – 4%, powinieneś przyjmować 2 gramy kwasów tłuszczowych dziennie (lub 14 gramów tygodniowo). Zalecamy wykonanie ponownego testu po upływie 4 miesięcy. Może się okazać, że konieczne będzie przyjmowanie wspomnianej dawki dłużej niż przez 4 miesiące, aby uzyskać optymalny rezultat wyrażony we wskaźniku omega-3.
  • Jeśli twój wskaźnik omega-3 oscyluje pomiędzy 4 a 8%, powinieneś przyjmować przynajmniej 2 gramy kwasów tłuszczowych dziennie (lub 14 gramów tygodniowo). Zalecamy wykonanie ponownego testu po upływie 4 miesięcy.
  • Jeśli twój wskaźnik omega-3 jest wyższy niż 8%, oznacza to, że spożywasz wystarczającą ilość tłustych ryb lub tłuszczu rybnego. Zalecamy wykonanie kolejnego testu po upływie 12 miesięcy.

Jak sądzisz, jak jest u Ciebie?

Miłego dnia. Niech każdy dzień dla Ciebie będzie wyjątkowy.

Zapraszam do zewnętrznego sklepu, aby zakupić Omega 3